Ahad, 3 Jun 2012

Permandangan pelik dari Google Earth

Dengan permandangan satelit yang telah dikemaskinikan, Google Earth mampu memudahkan pengguna melihat permandangan muka bumi dari pada padangan satelit. Google Earth juga mampu memperlihatkan objek-objek yang kelihatan aneh. Berikut adalah antara pemandangan yang pelik yang didapati melalui Google Earth:


Badland Guardian

merupakan penampakkan bentuk muka bumi di arah Tenggara Alberta, Kanada. Dilihat dari angkasa, Imejnya memang sangat mirip dengan kepala manusia yang menggunakan topi khas penduduk asli Indian Amerika dan juga nampak seperti menggunakan earphone.
Kepala tersebut adalah sebuah saluran pembuangan yang tercipta melalu erosi yang sangat halus, tanah liat yang diakibatkan oleh angin dan air.








The Pink Bunny( Arnab Merah Jambu)


Dibina oleh sekumpulan artis dari Vienna, The Pink Bunny yang terletak di Prata Nevaso, Itali ini berukuran 200 kaki panjang.













Crop Circle( Lingkaran Tanaman)

 Merupakan satu daripada carian yang popular di Google Earth. Terdapat beratus-ratus imej Crop circle yang dapat dikesan oleh Google Earth. Dikatakan di buat oleh makhluk asing. Kat Malaysia belum ada lagi imej macam ini.











Obsessi Salebriti

Okay, yang ini special sikit sebab dibuat oleh orang biasa. Yang ini merupakan hasil tangan seorang petani yang merupakan peminat Oprah yang dibina di atas tanah seluas 10 ekar. Harap nanti ada penduduk Felda buat imej Siti Nurhaliza le pulak. Malaysia Boleh Hihihi








Afrika Mega Fly over

Google dengan kerjasama National Geographic telah berkobelasi menghasilkan Afrika Megaflyover,
yang mengadungi hampir 500 imej beresolusi tinggi yang terhasil daripada google earth. x percaya?
klik sini









Parking di dinding

perhatikan imej kereta bewarna merah. Ianya boleh didapati di sini . Dashsyat betul pemandu kereta Belanda!!Lain macam parkingnya!!











Permandangan Terindah dari angkasa

Google Earth juga memberi anda pemandangan yang menarik melalui udara. Contohnya Victoria Falls, dan  Gunung Kilimanjaro . Anda mesti terkejut kan dengan imej yang terhasilkan!











yang ini pula Stesen Keretapi di China.Juga bangunan bangunan seperti Burj al-arab.











Yang ini pula Davis-Mothan Air Force Base, Tucson Arizona. Dah macam parking kereta dah!!













yang nie korang teka le sendiri ye. nak tengok kat Google Map, Klik sini










Okay, ini antara imej yang dapat diketahui oleh peminat-peminat Google Earth. Mungkin anda juga akan menjumpai imej pelik di GE suatu hari nanti!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan